• Konkurs plastyczny dla kl. 4-8

          • Serdecznie zapraszamy uczniów szkół podstawowych (klasy 4-8) oraz szkół ponadpodstawowych do udziału w konkursie "Twój pomysł na kartę"!

            Uczestnicy konkursu mają za zadanie stworzyć własny projekt wymarzonej karty płatniczej. Praca może być wykonana dowolną techniką.

            Konkurs trwa od 23 września do 11 października 2024 r.

            Na autorów 20 najlepszych projektów czekają atrakcyjne nagrody finansowe:

            I miejsce – 3 000,00 zł brutto

            II miejsce – 1 000,00 zł brutto

            III miejsce – 700,00 zł brutto

            IV miejsce – 500,00 zł brutto

            V miejsce – 300,00 zł brutto

            VI – X miejsce – 100,00 zł brutto

            XI – XX miejsce – 50,00 zł brutto

            Najlepsze projekty mogą znaleźć się na prawdziwych kartach płatniczych mBanku!

            Fundatorem nagród w konkursie jest mBank.

            Partnerzy projektu “Porwani Przez Ekonomię”: mBank (Partner Generalny), PwC Polska (Partner).

            Uczniów zainteresowanych konkursem zapraszamy do p. A. Graś po informacje oraz formularz rejestracyjny.

            Szczegóły w regulaminie poniżej.

        • SŁODKA KAWIARENKA - akcja wolontariacka
          • SŁODKA KAWIARENKA - akcja wolontariacka

          • Szanowni Państwo! Społeczność naszej szkoły już wiele razy udowodniła, że potrafi się zjednoczyć i pomóc, gdy ktoś jest w potrzebie. W tej chwili wsparcia potrzebuje ojciec naszej uczennicy - Pan Marcin Raducki, który od 2020 roku zmaga się z ciężką chorobą – Pląsawicą Huntingtona. Stąd nasza propozycja, by podczas najbliższej wywiadówki, która odbędzie się dnia 12.09.2024 r. o godz. 16.00 zaprosić Państwa do „Słodkiej Kawiarenki”, podczas której będą mogli Państwo zakupić sobie kawę, herbatę czy zimną lemoniadę, do tego kawałek ciasta i w ten sposób wspomóc zbiórkę na rzecz Pana Marcina. Środki zebrane podczas tej akcji zostaną przekazane rodzinie Państwa Raduckich, by wspomóc ich w opiece nad chorym. Liczymy na Państwa liczny udział w tym działaniu!

        • Innowacje pedagogiczne uczniów naszej szkoły
          • Innowacje pedagogiczne uczniów naszej szkoły

          • Uczniowie klasy 6b Szkoły Podstawowej nr 3 im. Henryka Sienkiewicza w Drezdenku mogą pochwalić się swoimi osiągnięciami, które polegały na zaprojektowaniu trzech nowatorskich gier edukacyjnych. Innowacyjne rozwiązania dotyczyły wprowadzenia innego niż tradycyjny sposób uczenia się języka angielskiego, czyli zastosowanie gier edukacyjnych. Całoroczna praca uczniów zakończyła się sukcesem, szkoła wzbogaciła się o nowe narzędzia do nauki języka angielskiego, dzięki współpracy i zaangażowaniu nauczyciela języka angielskiego pani Joanny Kozłowskiej i nauczyciela informatyki pani Łucji.

            Uczniowie w ramach lekcji języka angielskiego zaprojektowali graficznie trzy gry edukacyjne. Pierwsza to „Podróż dookoła świata”- plansza pt. „Journey Around The World”, druga to „Magiczny świat” - plansza pt. „Magic World”, natomiast trzecia to „Planety świata” - plansza „Planets of the world”. Swoje projekty plansz namalowali kredkami. Bardzo dużą trudnością było ich wykonanie w postaci graficznej, cyfrowej. Do każdej gry uczniowie napisali zasady w języku angielskim. Dwie klasy szóste na lekcjach informatyki zmierzyły się z wykonaniem projektów plansz. Do tego celu wykorzystały program graficzny Gimp. Plansze były skomplikowane i bardzo pracochłonne, dlatego opracowanie graficzne stanowiło dla uczniów ogromną trudność. Nie obyło się zatem bez pomocy nauczyciela informatyki. Końcowy efekt plansz jest jednak imponujący.

            Do każdej gry uczniowie klasy ósmej, w ramach lekcji informatyki, zaprojektowali pionki, które następnie były drukowane na drukarce 3D. Uczniowie prześcigali się w swych pomysłach, choć nie każdy projekt nadawał się do wydruku na drukarce 3D. Były to innowacyjne projekty, takie jak: postacie z bajek, roboty i pionki z uśmieszkami. Również do plansz wydrukowano kolorowe karty, które następnie zostały zalaminowane. Plansze formatu A3 zostały wydrukowane na zmywalnej folii i naklejone na pleksi. Do każdej gry przygotowano sztywne opakowanie z kartonu, na które naklejony jest projekt planszy. 

            Dziękujemy uczniom klasy szóstej i ósmej za zaprojektowanie gier, za zaangażowanie i poświęcony czas. Utworzone plansze do gry są wykonane z materiałów trwałych, dlatego będą służyły innym młodszym kolegom i koleżankom szkoły przez następne lata. Bez Waszego zaangażowania i odpowiedniego podejścia do projektów gier nie byłoby innowacji pedagogicznych, a szkoła nie zyskałaby nowych narzędzi do nauki języka angielskiego.